2010. szeptember 22.

Nem értem...

Kiskamasz elém áll:
- Van egy jó meg egy rossz hírem.
- Ühüm, kezdjük a rosszal.
- Van egy matematika hiányom.
(Nekem több is - gondoltam -, de erről nem fogom felvilágosítani....)
- Nem volt matek munkafüzetem.- folytatja.
- És mi a jó hír?
- Hogy nem kaptam 1-est, mert a házi feladatom viszont megvolt.
- Az a munkafüzetben volt, ha jól sejtem. - anyai logikám vág mint a penge! :-)
- Igen, de leírtam a szünetben valaki házi feladatát.
- Lemásoltad?
- Igen.
- Ennek mi értelme van?
- A tanárnő mondta. Ha nincs füzetünk vagy munkafüzetünk, akkor másoljuk le a házi feladatot a szünetben, mert a házi hiány az rögtön karó!

Aha, szóval ha a tanárnő egy kicsit jobban belegondolna abba, amit mond, rögtön rájönne, hogy csalásra és hazugságra neveli a gyerekeket. Mert:
1. nem minden gyerek ügyeskedik azzal, hogy azt mondja, hogy otthon hagyta az aktuális füzetet/munkafüzetet, csak azért, mert az abban feladott házi feladatot nem csinálta meg. LEHET, HOGY TÉNYLEG OTTHON FELEJTETTE.
2. Ha nincs füzet (és abban volt a házi is) akkor a nincs füzet = nincs házi feladat egyenlőség valóban fennáll, de:
3. ha valakiről lemásolja a házi feladatot, akkor az ugye nem "copyright", vagyis kiskezit csókolom annak mi értelme van? Ergo a másolt házi feladat, nem a saját szellemi terméke, hanem olyan mint a "made in China" termékek....
Hazudik, és csal. ÉÉÉÉs, ezt várják el tőle!

2 megjegyzés:

Alexandra írta...

Ez elképesztő!

Nekem volt egy orosz tanárom, aki szigorú volt, könnyen röpködtek nála az egyesek, de mindig igazságos volt és IMÁDTUK!
Úgy írtunk nála dolgozatot, hogy egy hiba még ötös, két hiba már négyes, stb. Ennek ellenére jó jegyeink voltak. Amikor a ragozásból írtuk a dolgozatokat, ott már egy hiba egyest érdemelt, más jegyet meg nem lehetett kapni. De tökéletesen megtanultuk a ragozást és szerettünk az óráira járni. Soha sem puskáztunk nála.
Ahogy ő tanított, azt tanítani lehetne.
De volt még jó néhány jó tanárom rajta kívül.

Tényleg, mi az értelme annak, ha a szünetben a gyerek lemásolja más háziját?? Én is megtettem egy-egy tantárgyból, de nem azért, mert otthon hagytam a füzetemet :D
Ez nem a szerelmes tanítónéni, ugye?

Mackómama írta...

Kedves Alexandra,
ez nem a szerelmes tanító néni. Ez a tanító néni okos, értelmes, jól tanít, és szeretjük! :-) de tényleg!
Ezért nem értem...

Még 1 gondolat: amikor a gyerekeim iskolába mentek, végig gondoltam, hogy 6-26 éves koromig hágy olyan tanárom volt, akire a mai napig is felnézek, akit tisztelek, akit feltétel nélkül követnék tüzön-vizen keresztül... egy kezem elég volt a számláláshoz. Sajnos.